OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Afgelopen Zondag 17-mei-2015 hebben een gekanood op de Blauwestad. We zijn met zń zevenen om 10:30 vertrokken vanaf WSV Langebosch. Aangekomen in de Blauwestad in de buurt van de funenbrug in de kano gestapt. Alex en Robert in de canedees. Gerard, Kristel, Natalie, Peter en Elly in de kayak. Er stond veel wind. In het begin van de tocht hadden we niet zo veel last van de tegenwind. Omdat we tussen de huizen en nog niet op open water vaarden. Eenmaal op het open water werd het al zwaarder. We zijn toen zoveel mogelijk recht tegen de wind in gevaren tot aan ongeveer de overkant. Daarna zijn we rechts gegaan richting de jachthaven van Oostwold. Er was een zeilwedstrijd gaande. Gelukkig konden we makkelijk tussen de zeilboten door varen naar de overkant. We zijn links van de jachthaven op het strand uitgestapt. We hebben wat gegeten en gedronken.

De festiviteiten waar al even bezig. We zijn het terrein opgelopen en langs stands met allerlei spullen gelopen. We zagen zeilbootjes, jetski en van die doorzichtige ballen waar kinderen in kunnen lopen over het water. Je mocht ook meevaren op een van de zeilbootjes of in een klein zeilbootje zelf wat aan klooien.

Een man op een flyboard was bezig met zijn kunstjes te tonen. Met een flyboard wordt met grote kracht water onderaan het board uit gespoten. Daardoor wordt je uit het water getild.

Na ongeveer een uur hebben we aanstalte gemaakt om terug te gaan. Dit wind was inmiddels sterker geworden. De tocht terug was heel zwaar. Zwaarder als de heenreis. Ik werd elke keer naar rechts toe geduwd door de wind. Ik ben toen een heel stuk naar rechts gegaan om daarna met de wind mee te kunnen varen. Dit ging niet heel erg goed, de golven waren vrij hoog. Ook werd ik nog steeds veel naar rechts toe geduwd door de wind. Het leek meer op een slalom. De andere kano’s waren ver van elkaar uit gedreven door de wind. Ieder was voor zich bezig om een koers terug naar de startplaats te varen. Tegen de tijd dat OLYMPUS DIGITAL CAMERAwe bij de hoge brug waren bleek dat Kristel terug was gevaren naar de jachthaven. We zijn toen naar de auto’s terug gevaren. Ik ben samen met Gerard naar de jachthaven van Oostwold vooruit gereden, om Kristel te zoeken. Die kwamen we tegen op dezelfde plaats als we waren uit gestapt. Met Kristel ging het wel goed, ze had het wel wat koud. Die heb toen naar de auto toe gebracht om op te warmen.

Even later kwam Alex met de aanhanger. De boot van Kristel erop gelegd. Terug gereden naar het clubhuis. We waren om ongeveer 15:30 terug.